با 4 برند رک شبکه آشنا شوید.

رک یکی از اولین تجهیزات برای اجرای یک شبکه و سروره که جزو تجهیزات شبکه‌ است. رک محفظه‌ای فلزیه که در ابعاد و انواع مختلف تولید میشه و وظیفه‌ی اون مرتب‌سازی، جا دادن و دسته‌بندی انواع کابل، سوئیچ، پچ پنل، سرور، تجهیزات مخابراتی و UPS هستش. در این بین شرکت‌های مختلفی هستن که با ساخت رک‌های متفاوت و پشتیبانی از تمامی فعالیت‌های پسیو شبکه جزو بهترین برند رک شناخته میشن. در این مقاله می‌خوایم برندهای مختلف و معتبر سازنده‌ی انواع رک‌ها رو  بررسی کنیم. با ما تا آخر مقاله همراه باشین.

برند رک شبکه ؛ از آماد سیستم تا اچ پی آی

هر شرکت بر اساس طراحی‌های مخصوص خودش، در ساخت انواع رک‌ها تغییراتی رو اعمال می‌کنه. این تغییرات بر اساس شرکت، نوع رک شبکه و سایز اون با هم تفاوت داره. در این قسمت برترین برندهای رک رو به‌همراه توضیحاتی کاربردی درباره‌ی اون‌ها براتون قرار می‌دیم.

رک آماد سیستم

این شرکت نو پا فعالیت خودش رو از سال 1398 شروع کرده و ادعا می‌کنه در تولید رک‌های مخابراتی و DVR توانایی زیادی داره. البته این شرکت بهترین انواع رک شبکه رو به‌صورت رک‌های دیواری و ایستاده هم تولید می‌کنه و در حال حاضر به علت ساخت تجهیزات با کیفیت در دسته‌ی بهترین برندهای رک قرار می‌گیره. رک‌ آماد سیستم، علاوه‌ بر ظاهر خوب، کاربردی هم هست و میتونه از فعالیت‌های مهم شبکه پشتیبانی کنه. رک‌های ایستاده‌ی آماد سیستم در سایزهای 16 تا 42 یونیت تولید میشن که عمق‌های 60، 80 و 100 سانتی‌متری دارن. عرض‌ تمامی این محصولات هم 60 سانتی‌متره. همچنین، رک‌های دیواری این شرکت از 12 یونیت تا 47 یونیت هستن که در عمق‌های مختلف 35، 45 و 60 سانتی‌متر تولید میشن. این شرکت همچنین 3 سایز رک DVR و انواع مختلفی از متعلقات رک داره. از متعلقات رک تولیدشده توسط این شرکت می‌تونیم انواع سینی، چرخ، پیچ و مهره، قفل و فن رو نام ببریم.

رک آماد سیستم

رک پایا سیستم

شرکت تولید کننده رک شبکه پایا سیستم در سال 1370 تاسیس شد و از سال 1377 ساخت انواع رک با استاندارد 19 اینچ رو شروع کرد. به جرات میه گفت که این شرکت در بالای لیست بهترین برند رک شبکه قرار دارد. این شرکت قدیمی رفته‌رفته ساخت انواع تجهیزات شبکه رو هم کلید زد. برند پایا سیستم، به تولید و عرضه‌ی رک‌های متنوع، با کیفیت و با قیمت مناسب شهرت داره. رک‌ پایا سیستم، در اندازه‌های مختلف و به‌صورت دیواری، ایستاده، Outdoor، لابراتواری و DVR عرضه میشه. به همین علت، تمامی کاربران با هر نوع فعالیت می‌تونن از رک‌های این برند استفاده کنن. باید اضافه کرد که این شرکت انواع متعلقات مورد نیاز رک رو در سایزها و نمونه‌های مختلف تولید می‌کنه. از متعلقات رک شبکه این برند می‌تونیم انواع سینی، پاور ماژول، قفل، آداپتور، چرخ، درب، بلانک پنل، پیچ و مهره و… رو نام ببریم.

رک پایا سیستم

رک HPA (اچ پی آسیا)

این شرکت زیرمجموعه‌ی شرکت بزرگ و معتبر پایا سیستمه. رک‌های این برند در مدل‌های مختلف تولید و عرضه میشن. رک HPA از نوع ایستاده از 12 یونیت تا 47 یونیت در سه اندازه‌ی 60، 80 و 100 سانتی‌متری تولید میشه. طراحی درهای این رک‌ها بیشتر از نوع شیشه‌ی سکوریت نشکن با فریم فلزیه. همچنین در بیشتر موارد در این رک‌ها امکان قرار دادن حداکثر 4 عدد فن وجود داره که این قابلیت یکی از مزایای این محصولات به حساب میاد.

رک اچ پی آسیا

رک HPI (اچ پی آی)

شرکت اچ پی آی با اسم HPI هم شناخته میشه. رک HPI عمدتا به‌صورت دیواری و ایستاده ساخته میشه. رک‌های ساخت این برند از سایز 6 یونیت تا 47 یونیت هستن، به این معنی که کاربران می‌تونن رک موردنظرشون رو بر اساس نیاز انتخاب کنن. بیشتر رک‌های ایستاده‌ی این برند از درهای شیشه‌ای از نوع سکوریت نشکن با فریم فلزی ساخته شدن. با این حال در رک‌های 47، 42 و 44 یونیت می‌بینیم که این مورد تغییر کرده و درهای تمام شیشه‌ای با فریم فلزی، جای خودشون رو به درهای تمام فلزی مشبک دادن. این برند هم مانند بهترین انواع رک شبکه، از قابلیت اضافه کردن فن پشتیبانی می‌کنه و کاربران می‌تونن براساس نیازشون تا حداکثر 3 فن به دستگاه اضافه کنن.

رک اچ پی آی

بررسی انواع متعلقات رک

تقریبا تمامی این بهترین برندهای رک گفته شده در کنار رک شبکه، متعلقات اون رو هم تولید می‌کنن که شامل پیچ و مهره، پایه، چرخ، فن، پاور ماژول، سینی، بلانک پنل، لایت پنل، آداپتور و… میشه. تمامی این متعلقات برای انواع رک‌های مختلف ساخته‌ شده و کاربران می‌تونن بنا به نیازشون به راحتی اون‌ها رو انتخاب کنن. در زیر وظیفه و نوع کاربرد بعضی از این متعلقات توضیح داده شده.

چرخ

جهت جابه‌جایی و حرکت رک‌های ایستاده استفاده میشه.

چرخ رک شبکه

پاور ماژول، یکی از انواع متعلقات رک

به‌عنوان رابط بین منبع برق شهری و تجهیزات اکتیو و همچنین پسیو مانند لایت پنل استفاده میشه. این محصول از بهم ریختگی و شلوغی برق‌کشی، برای رسیدن به منبع برق شهری جلوگیری می‌کنه.

پاور ماژول

سینی رک

جهت قرارگیری تجهیزات روی اون و همین‌طور طبقه‌بندی و ایجاد نظم در رک استفاده میشه. این عضو متعلقات رک، در دو نوع متحرک و ثابت تولید میشه.

سینی رک شبکه

قفل رک

به‌صورت سوئیچی، ریتال یا ضامن شصتی تولید میشه و برای امنیت بیشتر کاربرد داره.

قفل رک

لایت پنل

از این محصول برای روشن کردن فضای داخلی رک استفاده میشه.

متعلقات رک شبکه - لایت پنل

حرف آخر

تمامی برندها سعی دارن تا با ساخت‌های رک‌های متنوع و باکیفیت، کارکردن با تجهیزات شبکه رو برای کاربرها آسون کنن. در این مقاله بهترین برند رک رو نام بردیم و راجع به تمامی برندهای معتبر سازنده‌ی رک توضیح دادیم. امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

برندهای معتبر رک شبکه کدوم‌ها هستن؟

آماد سیستم، پایا سیستم، اچ پی آسیا و اچ پی آی از برندهای معتبر در این حوزه هستن.

به تمامی رک‌های شبکه می‌تونیم فن اضافه کنیم؟

بیشتر رک‌های شبکه طوری ساخته‌شدن که از انواع فن پشتیبانی می‌کنن، اما رک‌هایی هستن که از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنن.

نوشته های مشابه

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x