آشنایی با بهترین برند کابل شبکه در ایران

معرفی بهترین برندهای کابل شبکه در ایران میتونه انتخاب این محصول رو برای شما آسون‌تر کنه تا خرید بهتری داشته باشین. کابل شبکه مهم‌ترین عنصر زیر ساختی یک شبکه ‌هست که ارزش خیلی بالایی داره و کیفیت اون در عملکرد سایر عوامل یک شبکه موثره. پس یک کابل شبکه خوب باید توسط یک برند خوب تولید شده باشه. با ما همراه باشین تا بهترین برند کابل شبکه در ایران رو بررسی کنیم.

کابل شبکه برند لگراند

لگراند یک برند معروف در زمینه‌ تجهیزات شبکه ‌است. این برند کیفیت خیلی بالایی رو در محصولاتش ارائه میده؛ چه پسیو چه اکتیو. کابل شبکه لگراند میتونه در لیست بهترین برند کابل شبکه موجود در بازار حرف اول رو بزنه. این برند فرانسوی کابل های شبکه خودش رو با روکش‌ها، شیلدها و جنس‌های مختلف تولید می‌کنه. رنگ کابل شبکه لگراند معمولا آبیه ولی در رنگ‌های طوسی و زرد هم وجود داره.

کابل شبکه برند لگراند

کابل های لن لگراند Cat های مختلفی دارن. کابل Cat5 که از قدیمی‌های Cat محسوب میشه عملکردی معمولی‌ در شبکه‌های خانگی داره و بدون شیلد تولید میشه. کابل شبکه Cat6 لگراند از بهترین محصولات این برنده که در کلاف‌های 305 و 500 متری وجود داره و شما می‌تونین مدل شیلد دار مثل STP، SFTP یا FTP این کابل رو تهیه کنین. آشنایی با تجهیزات شبکه لگراند، تجهیزات مختلفی رو شامل میشه اما در مورد کابل، کابل های شبکه دیگه‌ این برند عبارت‌ هستن از:

  • کابل شبکه Cat5e لگراند
  • کابل شبکه Cat6a لگراند در دو نوع SFTP و UTP
  • کابل شبکه Cat7 لگراند با سرعت بالا
  • کابل شبکه Cat6 لگراند پر فروش‌ترین کابل شبکه این برند در ایرانه.

لگراند علاوه بر کابل شبکه Indoor کابل شبکه Outdoor هم تولید می‌کنه. کابل‌ شبکه Outdoor برای استفاده در محیط‌های سر باز مناسبه چون با روکش PE در برابر عوامل مخرب محیطی مقاومت خوبی نشون میده.

کابل شبکه برند بلدن

در مقاله معرفی بهترین برند کابل شبکه باید به برند بلدن هم اشاره کنیم. بلدن یکی از برندهای مطرح بازار تجهیزات شبکه ‌است که کابل های لن خیلی خوبی تولید می‌کنه. این برند آمریکایی در سال 1902 تاسیس شده و اولین کارخانه‌ اون در چین بنا شده. کابل شبکه بلدن مهم‌ترین محصول این برنده که تنوع زیادی داره و میشه اون رو به‌عنوان یکی از با کیفیت‌ترین‌ها در این حوزه نام برد. البته کابل تقلبی یا فیک این برند هم در بازار وجود داره ولی اگه از یک مرجع خوب این کابل رو تهیه کنین، کیفیت تضمین شده ‌است.

کابل شبکه برند بلدن

تنوع کابل شبکه بلدن شبیه اکثر کابل‌های شبکه در بازاره. بلدن معمولا کابل‌های Indoor خودش رو با روکش طوسی و کابل‌های Outdoor رو با رنگ مشکی تولید می‌کنه. متراژ کلاف کابل شبکه بلدن 305 متری و 500 متریه.

محصولات مهم این برند عبارت‌اند از:

  • کابل شبکه Cat5
  • کابل شبکه Cat5e
  • کابل لن بلدن Cat6

کابل شبکه Cat5e و Cat6 بلدن با لایه‌ عایق فلزی یعنی به‌صورت کابل SFTP هم تولید میشه که تاثیر منفی نویز روی این نوع کابل‌ها تا حد زیادی پایینه و برای استفاده در شبکه‌های شلوغ و با تجمع کابلی زیاد مناسبه. کابل شبکه بلدن قطعا در لیست بهترین برند تولیدکننده‌ کابل شبکه قرار می‌گیره.

کابل شبکه برند نگزنس

نگزنس میتونه برند برتر کابل شبکه در این لیست باشه. این شرکت فرانسوی یکی از رقبای سرسخت لگراند هستش که انواع مختلف کابل شبکه رو تولید می‌کنه. روکش کابل شبکه نگزنس اگه از نوع Indoor باشه میتونه هم از جنس PVC و هم LSZH باشه. رنگ این روکش در کابل شبکه نگزنس معمولا نارنجیه ولی کابل شبکه Outdoor این برند روکش مشکی رنگ داره. کابل‌های Outdoor برای استفاده در محیط‌های بیرونی مناسبن چون در برابر عوامل مخرب محیطی مقاومت خوبی نشون میدن.

کابل شبکه برند نگزنس

روکش کابل یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها در زمان خرید کابل شبکه ‌است. کابل‌های Indoor همون‌طور که گفتیم هم با روکش PVC و هم LSZH ساخته میشن اما نکته‌ای که باید در نظر بگیرین اینه که روکش‌های PVC در زمان آتش‌سوزی دود سمی تولید می‌کنن و به خاطر اشتعال‌پذیری بالایی که دارن آتش رو تا جایی که کابل شبکه هست به سراسر ساختمون منتقل می‌کنن. اما کابل شبکه نگزنس کیفیت بالایی در زمینه روکش LSZH داره به‌طوری که این نوع روکش اشتعال‌پذیری پایینی داره و در صورت سوختن، دود خیلی کمی تولید می‌کنه.

در اصل LSZH مخفف‌شده‌ Low Smoke Zero Halogen به‌معنی دود کم و بدون هالوژنه.

انواع کابل شبکه نگزنس عبارت‌اند از:

  • کابل لن نگزنس Cat5
  • کابل شبکه نگزنس Cat5e
  • کابل شبکه نگزنس Cat6

 همه‌ این کابل‌ها با روکش SFTP یا بدون شیلد UTP تولید میشن.

کابل شبکه برند اشنایدر

اشنایدر هم یک شرکت فرانسویه که در تولید بهترین کابل شبکه رقیب دو شرکت فرانسوی دیگه محسوب میشه. این شرکت موفق در سال 1836 میلادی تاسیس شده. احتمالا اسم این برند رو برای تجهیزات شبکه مختلف مثل پچ کورد، ترانکینگ و… شنیدین. کابل شبکه اشنایدر یکی از بهترین‌ها در بازار تجهیزات پسیو شبکه محسوب میشه و سرعت و کیفیت بالایی داره. کابل‌‍‌های شبکه SFTP اشنایدر معمولا با رنگ آبی و کابل‌های شبکه FTP با رنگ سبز تولید میشن. این برند کابل لن در ایران هم نمایندگی داره و کابل‌ها تضمین‌شده هستن.

کابل شبکه برند اشنایدر

کابل‌ شبکه اشنایدر در انواع شیلددار و بدون شیلد تولید میشه و از محصولات خوب این برند میشه به انواع کابل لن Cat5e و Cat6 اشاره کرد.

حرف آخر

کابل شبکه تقریبا مهم‌ترین بخش یک شبکه‌ سیمی محسوب میشه و انتخاب اون کار راحتی نیست چون بازار کابل شبکه خیلی وسیعه و تشخیص بهترین برند کابل شبکه در بازار سخته و ممکنه گیج‌کننده باشه. در هر صورت بهتره انتخابتون بین یکی از بهترین برند کابل شبکه موجود در بازار باشه. البته در تحقیق دیگه‌ای از کابل در بعد قیمتی هم، ارزان‌ترین و گران‌ترین کابل شبکه بازار رو بهتون معرفی کردیم. مرسی که در مقاله بهترین برند کابل شبکه با ما همراه بودین. اگه سوالی در مورد این موضوع دارین از ما بپرسین.

سوالات متداول

بهترین برند های کابل شبکه کدوم هستن؟

لگراند، نگزنس، بلدن و اشنایدر بهترین کابل شبکه رو در بازار ایران رو تولید می‌کنن.

کدوم برند بهترین کابل شبکه شیلد دار رو تولید می‌کنه؟

لگراند کابل شبکه Cat7 با پوشش فلزی خیلی قوی تولید می‌کنه که در برابر نویز مقاومت خیلی خوبی داره.

کابل شبکه بلدن چه رنگیه؟

کابل شبکه Indoor بلدن طوسی رنگه ولی کابل شبکه Outdoor این برند مشکیه.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x