بررسی 5 برند پچ پنل در دنیا

بررسی برندهای برتر پچ پنل، موضوع اصلی این مقاله هست. وجود پچ پنل در تجهیزات شبکه اصلاً الزامی نیست، اما استفاده از اون کار رو برای ما راحت‌تر می‌کنه. روی این قطعه که شکل مستطیلی داره، تعدادی پورت برای وصل کردن کابل‌ها دیده میشه. پچ پنل وظیفه داره که در تجهیزات مربوط به شبکه، بین نقطه انتهایی کابل‌ها و ابزارهایی مثل روتر قرار بگیره. با وجود پچ پنل دیگه لازم نیست که کابل‌ها به‌صورت مستقیم به تجهیزات متصل بشن. انواع پچ پنل به طور معمول به‌صورت پورت‌های 12تایی، 24تایی و 48تایی تولید میشن. شرکت‌های مختلفی در سراسر دنیا این وسیله کاربردی رو تولید می‌کنن. این پچ پنل‌ها با کیفیت‌های مختلفی در بازار عرضه میشن. 5 برند پچ پنل برتر رو در ادامه مقاله به شما معرفی می‌کنیم.

نقش پچ پنل در شبکه

اجازه بدین کمی در مورد اینکه پچ پنل چیست، صحبت کنیم. در جهان امروز معمولاً برای ایجاد ارتباط‌های مختلف از سیستم‌های بی‌سیم استفاده می‌کنن. با این وجود در اغلب موارد برای دست یافتن به سرعت بالاتر، شبکه‌های سیمی تشکیل میدن. برای دستیابی به سرعت بالاتر در شبکه سیمی خود، شما باید از پچ پنل استفاده کنین. این ابزار سرورهای شما رو به بهترین شکل ممکن مرتب می‌کنه. همچنین شما می‌تونید در مورد تجهیزات پسیو شبکه هم اطلاعاتی کسب کنید. از طرفی با تعبیه کردن پچ پنل در شبکه شما در آینده هم بهتر می‌تونید در زیرساخت‌های خودتون تغییر ایجاد کنین. کابل‌ LAN و فیبر نوری می‌تونن از طریق پورت‌هایی که روی این قطعه وجود دارن، به دستگاه وصل بشن.

هر برند پچ پنل این وسیله رو در اندازه‌های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ میسازه. دستگاه‌های گوناگون IT خیلی راحت از طریق پچ پنل‌ها می‌تونن به هم وصل بشن. موضوع رو با ذکر یه مثال ساده براتون روشن‌تر می‌کنم. فرض کنین توی محل کارتون یا محل زندگی قصد تشکیل یه شبکه سیمی رو دارین. چنین شبکه گسترده‌ای پورت‌های خیلی زیادی داره. شما با تعبیه یک پچ پنل در سرور مرکزی، ارتباط پورت‌ها رو خیلی راحت و آسون تشخیص میدین. پورت‌های تعبیه شده روی پچ پنل، با پورت‌های شبکه خیلی خوب کانکت میشن. بدین ترتیب این ابزار کلیدی‌ترین قسمت مرکز داده رو به وجود میاره. درسته که پچ پنل‌ها ظاهر ساده‌ای دارن، اما می‌تونن نقش خیلی مهمی در سامان دادن به مرکز داده شما داشته باشن.

برند پچ پنل شبکه

انواع پچ پنل

پچ پنل‌ها براساس تعداد پورت‌هایی که دارن به انواع مختلفی تقسیم میشن. این سه مدل پچ پنل به‌صورت 12، 24 و 48 پورتی در بازار عرضه میشن. نسخه پچ پنل 24 پورت معمولاً بیشتر از مدل‌های دیگه طرفدار دارن. به همین دلیل هر برند پچ پنل معمولاً نوع 24 تایی رو بیشتر از سایر پورت‌ها تولید می‌کنه. البته باید اشاره کنم که موارد دیگه‌ای مثل ماژولار و غیر ماژولار بودن و همچنین نوع کابل‌ها هم در تقسیم‌بندی پچ پنل‌ها نقش دارن.

  • پچ پنل های اترنت: این نوع پچ پنل با نام پچ پنل مسی هم شناخته میشه. این نوع از پچ پنل می‌تونه اتصال‌های اترنت که در شبکه محلی وجود داره رو با هم کانکت کنه. پچ پنل‌های اترنت با کابل‌های مختلفی مثل Cat6، Cat5e و Cat6a در بازار وجود داره.
  • پچ پنل فیبر نوری: پچ پنل‌های نوری وظیفه دارن، کابل‌های فیبر نوری که در ساختار شبکه وجود دارن رو سروسامان بدن. این پچ پنل در نوع simplex یا تکی و Duplex دوتایی وجود داره. نوع اول آن، در شبکه‌های کامپیوتری و نوع دوم در شبکه‌های مخابراتی استفاده میشه.
  • پچ پنل ماژولار: در پچ پنل‌هایی که به‌صورت ماژولار ساخته میشن، پورت‌های مالتی مود و سینگل مود در کنار هم قرار می‌گیرن. چنانچه یکی از پورت‌ها خراب بشن، لازم نیست کل پچ پنل رو عوض کنیم. جالبه بدونید که پورت فیبر نوری هم می‌تونه بین اجزای پچ پنل قرار بگیره. این ویژگی در محصولات هر برند پچ پنل دیده میشه.
  • پچ پنل غیر ماژولار: اما اگر اتفاقی نظیر آنچه در نوع ماژولار رخ میده، برای پچ پنل‌های غیر ماژولار بیوفته، باید پچ پنل رو به کلی عوض کنین. با عوض کردن کیستون مشکل شما حل نمیشه. در واقع پچ پنل‌های غیر ماژولار طبق اصول و چارچوب منحصر‌به‌فردی طراحی میشن و به همین خاطر هست که نمیشه آن‌ها رو دست‌کاری کنیم.
برند تولید کننده پچ پنل

معرفی بهترین برندهای پچ پنل

شاید این سوال برای شما به وجود بیاد که بهترین تولیدکننده پچ پنل چه شرکتی هست؟ ما در این بخش از مقاله قصد داریم به انواع شرکت‌هایی که این محصول رو تولید می‌کنن، بپردازیم:

پچ پنل لگراند

پچ پنل‌هایی که توسط این شرکت تولید میشن، در بازار جزء محبوب‌ترین‌ها به‌شمار میرن. محصولات این شرکت بسیار باکیفیت هستند، زیرا بر اساس استانداردهای بسیار خاصی تولید میشن. اگر بگوییم این برند بهترین برند سازنده پچ پنل محسوب میشه، دروغ نگفتیم.

لگراند رو می‌تونیم بهترین برند پچ پنل شبکه بنامیم چون کیفیت محصولاتش خیلی بالاست. پچ پنل‌های این شرکت معمولاً به صورت Cat6 و Cat6a ساخته میشن. پورت‌هایی که برای پچ پنل‌ها استفاده میشه هم، معمولاً به‌صورت UTP و SFTP است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شرکت لگراند اینه که برای روکش کابل‌های خودش، از جنس LSZH و PVC استفاده می‌کنه. قرمز، آبی و سبز رنگ‌های غالب پورت‌های تولیدی لگراند به حساب میاد.

پچ پنل برند لگراند

پچ پنل نگزنس

تجهیزات شبکه‌ای که در شرکت نگزس تولید میشن، حرف‌های زیادی برای گفتن دارن. کیفیت بالای پچ پنل‌های تولیدی این شرکت زبانزد است. برند پچ پنل نگزس کابل‌های خود رو به‌صورت SFTP و UTP تولید می‌کنه. باید اشاره کنم که در ایران پورت‌هایی که در گروه‌های Cat6 و Cat6a قرار دارن، ارائه میشه. رنگ این پورت‌ها نارنجی هست. به همین خاطر در شبکه می‌تونین اون رو سریع تشخیص بدین.

شرکت نگزس از روکش‌های LSZH و PVC برای کابل‌های خودش استفاده می‌کنه. سایزهایی که برای پچ پنل برند نگزنس وجود دارن عبارتند از: 03، 2، 5، 05، 1، 10 و 3. مشتری‌ها می‌تونن کابل‌ها رو در یکی از این اندازه‌ها تهیه کنن.

پچ پنل دی لینک

تجهیزات حوزه فناوری شرکت دی لینک دست‌کمی از شرکت‌های قبلی نداره. چه بسا بهتر از آن‌ها هم عمل کنه. برند تولید کننده پچ پنل دی لینک محصولاتی تولید می‌کنه که دوام خیلی بالایی دارن. در برخی از محصولات این شرکت نگهدارنده کابل دیده میشه. این ویژگی باعث میشه کابل‌های خروجی به‌صورت بسیار منظمی در کنار هم ردیف بشن. استفاده از فریم فولادی در کابل‌های 24 پورتی باعث میشه طول عمر پچ پنل افزایش پیدا کنه.

پچ پنل امپ

برند امپ پچ پنل‌های خود رو با طیف زیادی از رنگ‌های مختلف می‌سازه. برند پچ پنل امپ، رنگ‌هایی مثل نارنجی، قرمز، آبی، زرد، سبز و طوسی در تولید پچ پنل‌ها به کار میبره. نکته‌ای که در مورد پچ پنل‌های امپ وجود داره اینه که تنها با گروه Cat6 تولید میشن. در عوض، این پچ پنل‌ها در متراژ بسیار متنوعی ساخته میشن.

پچ پنل برند امپ

پچ پنل بلدن

این شرکت سعی کرده که محصولات خودش رو با تنوع بالایی در بازار عرضه کنه. رنگ‌هایی که در این برند پچ پنل تهیه پچ پنل‌ها به کار میره طوسی، مشکی، نارنجی، آبی، قرمز هست. شما می‌تونید با بررسی شبکه خود یکی از سایزهای پچ پنل رو برای خودتون بخرید.

حرف آخر

برند پچ پنل رو تا حدود زیادی بررسی کردیم. برای تشکیل دادن یک شبکه باکیفیت و پرسرعت شما باید قبل از هر چیزی نسبت به تجهیزات و ابزارهای موجود، شناخت کسب کنین. تنوع بالایی که در برندهای تولید کننده و محصولات وجود داره، باعث میشه افراد با هر بودجه‌ای بتونن محصول موردنیاز خودشون رو تهیه کنن. پیشنهاد می‌کنم برای شبکه خودتون بهترین برند پچ پنل موجود در بازار رو تهیه کنید تا سرعت و کیفیت بالایی رو تجربه کنین. با خرید دستگاه پچ پنل می‌تونین، هزینه‌های شبکه خودتون رو به حداقل میزان ممکن برسونین.

سوالات متداول

پچ پنل چه نقشی داره؟

برای دستیابی به سرعت بالاتر در شبکه سیمی خود، شما باید از پچ پنل استفاده کنین. این ابزار سرورهای شما را به بهترین شکل ممکن مرتب می‌کنه.

محبوب‌ترین برند تولید کننده پچ پنل کدام برند می‌باشد؟

برندهای زیادی به تولید این محصول مشغول هستند. اما می‌تونیم پچ پنل لگراند را محبوب‌ترین برند به حساب بیاریم.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x